Nieuws

SIMA ontwikkelt zich wereldwijd

fedecom

De komende editie van de SIMA Paris, het tweejaarlijkse internationale landbouw- en veeteelt-evenement, vindt plaats van 26 februari t/m 2 maart 2017 in het beurscomplex Paris-Nord Villepinte in Parijs. De inschrijvingen zijn alweer in volle gang. De SIMA heeft echter al in 2016 twee overzeese edities, namelijk in Thailand en in Algerije.


SIMA Paris
De vorige SIMA editie in 2015 was een groot succes. De beurs trok 238.848 bezoekers en 1740 exposanten. Het aandeel internationale exposanten bedroeg 42%. Ook uit Nederland was een recordaantal bedrijven aanwezig. Een van de belangrijkste redenen om deel te nemen aan de SIMA is het internationale karakter van de beurs. Naast een grote toestroom van Europese bezoekers (72,5%) komt een aanzienlijk deel van de SIMA-bezoekers uit Azië (6,3%), Afrika (6,4%) en Oost-Europa (7,9%). De eerste inschrijfdeadline is op 29 april 2016, tot die tijd krijgen exposanten korting op hun inschrijving.

SIMA ASEAN, Thailand
De SIMA ontwikkelt zich wereldwijd door het opzetten van beurzen onder de SIMA-vlag. De SIMA ASEAN kende een succesvolle eerste editie in 2015 en wordt dit jaar voortgezet (8-10 september 2016, Bangkok). Zowel landbouw als veeteelt zijn sterk in ontwikkeling in Thailand en de omringende landen in de ASEAN-regio. Thailand is het 5e exportland wereldwijd op het gebied van voedingsmiddelen en er is grote behoefte aan goede machines. De economie groeide er tussen de 5 en 6 % in de afgelopen vijf jaar, het land staat open voor import door beperkte regelgeving op dit gebied. Er is voor internationale bedrijven dus alle reden om serieus te overwegen om de stap naar de SIMA ASEAN te maken.

SIMA SIPSA, Algerije
De nieuwste aanwinst van de SIMA is de SIMA SIPSA die van 4 t/m 7 oktober 2016 wordt gehouden in Algiers. De SIMA heeft de SIPSA vakbeurs (met name veeteelt) overgenomen om zo een sterke regionale vakbeurs op te zetten voor de Algerijnse markt. Het doel van de Algerijnse overheid is het ontwikkelen van de lokale productie van voedingsmiddelen en het remmen van de import van eindproducten (food). Dit maakt dat de behoefte aan landbouwmachines enorm groot is. Om de aankopen van machines te stimuleren voert de overheid een meerjaren-subsidiebeleid. Steeds meer Europese bedrijven richten zich daarom op deze markt om zaken te ontwikkelen. In samenwerking met het NABC (Netherlands-African Business Council) en het NCH (Nederlands Centrum Handelsbevordering) wordt gewerkt aan een Holland Paviljoen.

Bedrijven die interesse hebben in deelname aan de SIMA, SIMA ASEAN of SIMA SIPSA kunnen contact opnemen met Promosalons Nederland, de Nederlandse vertegenwoordiging van de beurzen: T.020-4620025, contactpersoon Cynthia Kuijper.

Please follow and like us:
RSS
Nieuwsberichten