Vrouwenevent M.O.V.E.: Samen succesvol op klantreis!

Samen succesvol op klantreis!

Varsseveld/Nieuwegein – Vrouwen in de landbouwmechanisatie- en techniek zijn klaargestoomd om succesvol om te gaan met klantbeleving en klantbeïnvloeding.

De kracht van vrouwen aanwenden voor de ontwikkeling van de mechanisatie- en techniekbranche. De agrarische- techniek branche is allang niet meer het speelveld voor mannen. Steeds vaker bepalen vrouwen het beleid en/of managen het bedrijf. Het wordt tijd dat vrouwen zich presenteren en hun mening delen en bundelen. M.O.V.E., een event georganiseerd door Fedecom en Kramp sluit perfect aan op de behoefte, om kennis te delen, ervaringen uit te wisselen en de behoefte om zich te verenigen zodat kennis en ervaringen gedeeld kunnen worden.

Op 24 januari jl. werd het derde Mechanisatie- en techniek Ontwikkeling Vrouwen Event (M.O.V.E.) georganiseerd voor vrouwen in de mechanisatie- en techniekbranche. In de prachtige vergaderruimte bij Aaltje aan de Linie in Woudenberg volgden de deelneemsters lezingen en workshops over o.a. de 9+ organisatie, effectief beïnvloeden en empathisch luisteren. De lezingen en workshops werden verzorgd door onder meer Altuition en Transavia.

Uit de lezing van Stephan van Slooten wordt zijn passie voor klantbeleving opgemerkt. Hoe maak je van je bedrijf een 9+ organisatie? Met aansprekende praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe je dat beetje extra kunt doen, waardoor de klanttevredenheid- en loyaliteit toenemen. In kleine groepjes werd vervolgens een 9+ idee uitgewerkt, aansluitend op de dagelijkse praktijk van de deelneemsters.

Tijdens de trainingen van Janine Himpers leren we dat effectief beïnvloeden van gedrag niet gaat over dwang of intimidatie, maar meer over hoe je met beslistriggers klanten kan beïnvloeden voor jouw organisatie te kiezen. Haar tweede training gaat in op empathisch luisteren. Dat is een kunst op zich, maar kan heel goed aangeleerd worden.

Daan Noordeloos van Transavia schetst een aantal treffende situaties van vastgeroeste procedures binnen vliegverkeer. Klantbeleving gaat een stap verder dan dienstverlening. Zijn verhaal biedt inspiratie om de komende tijd mee aan de slag te gaan.

Uit de reacties van de deelneemsters blijkt dat ze een positieve dag hebben meegemaakt, waarin veel is geleerd. Ook de onderlinge interactie was minstens zo waardevol. Als eigenaar, meewerkend partner, managementlid of in een andere sleutelpositie kregen ze voldoende handvatten mee om het geleerde in de praktijk te brengen. Hiermee tonen ze hun moderne ondernemerschap en vergaande ambities om samen met klanten een stapje verder te komen.

M.O.V.E. zal wegens succes ook in 2020 worden georganiseerd. De vierde editie staat gepland voor donderdag 23 januari 2020.

Please follow and like us:
RSS