Geslaagde editie van SIMA 2017

fedecom

De 77ste beurseditie van de SIMA, het internationale trefpunt voor landbouwmechanisatie en veeteelt, sloot op 2 maart jl. de poorten van het beurscomplex in Paris Nord Villepinte. Gedurende 5 beursdagen verwelkomde de vakbeurs 1.770 exposanten uit 42 landen en registreerde 232.000 bezoekers waarvan 23% internationaal, een kleine daling van 3% vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015.

Kwalitatieve bezoekers met projecten
Ondanks een aanhoudende moeilijke context kwamen vele professionals uit de landbouwsector naar de SIMA met realistische en optimistische toekomstplannen. Yoann Marchan, communicatie- en salesmanager van Massey Ferguson France, constateerde dat “de beurs werd gekenmerkt door een positieve sfeer, boven verwachting gezien de huidige gecompliceerde periode, en de aanwezigheid van gekwalificeerde bezoekers met interessante projecten op zoek naar technologische oplossingen”.

Internationaal evenement
De belangstelling van verschillende landen voor de innovaties die op de SIMA te vinden zijn blijft stijgen. Ook tijdens de afgelopen beurseditie verwelkomde de vakbeurs opnieuw vele internationale vakbezoekers, zoals bijvoorbeeld Haroldo Korte, Braziliaans specialist op het gebied van onlineverkoop van rundvee, die de SIMA ziet als “een unieke gelegenheid voor het ontmoeten van alle belangrijke marktspelers op één locatie”. Ook de Vietnamese handelaar Thiens Minh heeft besloten om de SIMA te bezoeken, want “de vakbeurs heeft veel te bieden voor alle landbouwtypen”.

SIMA 2017, pragmatisch en innovatief
In het kader van het thema “Het landbouwvak over 10 jaar”, presenteerde de SIMA nieuwe evenementen, zoals de Start Up Village. Paolin Pascot, voorzitter van de Ferme Digitale en medeoprichter van Agriconomie, verklaart: “Ik ben verheugd dat digitale innovatie tijdens de vakbeurs centraal stond. Dankzij het nieuwe trefpunt voor uitwisseling konden we vele contacten leggen, onder meer dankzij onze workshops (connected oplossingen, de toekomst van landbouwdistributie,…) welke grote belangstelling trokken”.

Nieuwe evenementen voor het faciliteren van contacten
Met het oog op de totstandkoming van contacten tussen alle marktspelers werden dit jaar twee nieuwe evenementen georganiseerd: de SIMA Dealer’s Day-ting en de BtotB meetings tussen exposanten en dealers afkomstig van over de hele wereld, en de SIMA African Summit, waarbij professionals van de landbouwsector, exposanten, instellingen en Afrikaanse particuliere bedrijven bijeenkwamen. Beide evenementen werden zeer positief ontvangen en worden voortgezet tijdens de volgende beurseditie in 2019.

SIMAGENA, innovaties op het gebied van genetica
Tenslotte vonden er in het kader van de SIMAGENA dit jaar weer veilingen en wedstrijden voor koeienrassen plaats en vormde deze hét trefpunt voor ontmoetingen en business voor de Franse en internationale rundvee fokkerij.

Over COMEXPOSIUM
De groep COMEXPOSIUM, een van grootste organisatoren van vakevenementen wereldwijd, organiseert meer dan 170 BtoC en BtoB evenementen, in 11 verschillende activiteitensectoren variërend van voedingsmiddelen, landbouw, mode, interne staatsveiligheid, bouw, high-tech of optiek tot transport. Comexposium verwelkomt jaarlijks 45.000 exposanten en ruim 3 miljoen vakbezoekers in 26 landen wereldwijd. Comexposium is werkzaam in ruim 30 economische groeigebieden, zoals: Algerije, Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada, China, Duitsland, de Filipijnen Frankrijk, Indonesië, Italië, Japan, Korea, Monaco, Nederland, Nieuw Zeeland, Qatar, Rusland, Singapore, Spanje, Thailand, Turkije, UAE, de U.S.A. en Verenigd Koninkrijk.

Bekijk hier de video voor een impressie van SIMA 2017

Please follow and like us:
RSS