Nieuws

Fedecom zet mechanisatie in beweging

Een nieuwe naam, karakteristiek logo en aansprekende partner voor de mechanisatiesector. Dat is Fedecom. Gisteren, op 25 juni, heeft deze nieuwe brancheorganisatie haar gezicht en geluid kracht en luister bijgezet tijdens de feestelijke aftrap.

Een nieuwe naam, karakteristiek logo en aansprekende partner voor de mechanisatiesector. Dat is Fedecom. Gisteren, op 25 juni, heeft deze nieuwe brancheorganisatie haar gezicht en geluid kracht en luister bijgezet tijdens de feestelijke aftrap.

Temidden van bestuur, leden en media zette voorzitter Erik Hogervorst de achtergrond en speerpunten van de nieuwe organisatie nog eens uiteen. ,,We zien steeds meer integratie inde samenwerking ontstaan tussen fabrikanten, importeurs en dealers. Door deze partijen aan een tafel te krijgen kunnen we sectorbreed aan onze toekomst werken.”

Fedecom ziet kansen

De sector betreft de vijf aandachtsgebieden landbouw-, veehouderij-, groen- en tuinbouwtechniek en industrie&  intern transport. De toekomst ziet er goed uit, vindt Hogervorst ,,Het is een groeimarkt.” Techniek wordt steeds belangrijker, bijvoorbeeld bij duurzamere toepassingen in de landbouw. Maar er zijn ook aandachtsgebieden: voldoende goed geschoold personeel en certificering zijn daarvan voorbeelden.

Sectorbreed 3 miljard euro omzet

Fedecom wil haar nieuwe slagkracht met bijna duizend leden inzetten om zich ook naar politiek en relaties sterk te maken. Hogervorst: ,,We vertegenwoordigen de hele mechanisatiekolom en hebben er de kennis van. Een sector met liefst 15.000 medewerkers, een productiewaarde van circa 1 miljard euro en een totale omzet van circa 3 miljard euro.”

Directeur als nieuw gezicht

Aan de hand van de kernwaarden trots, ondernemend, ambitie en kennis zal Fedecom zich verder profileren. Binnenkort wil de organisatie de werving voor een nieuwe directeur starten, die de ambities nader in zal vullen.

Fedecom 1  Fedecom 3  Fedecom 4  Fedecom 5

Please follow and like us:
RSS
Nieuwsberichten