Gerard heerink Smart Business
‘Samen met Japan, Zuid-Korea en nog een klein aantal andere landen loopt Nederland voorop in het gebruik van slimme technologieën. We blinken uit in het nuttig toepassen van techniek in processen waarmee data worden gegenereerd die processen nog effectiever en efficiënter maken. In Nederland zijn we vooral goed in waterbeheersing,...
Lees meer >>
Gerard heerink De menselijke maat
‘De menselijke maat in de dagelijkse omgang is niet vanzelfsprekend. Soms wordt het je gewoon koud om het hart als je bepaalde reacties leest op internetsites. Elkaar zonder wederzijds respect hard en confronterend tegemoet treden, soms opgefokt door op sensatie beluste media. Dat lijkt in de samenleving de nieuwe standaard...
Lees meer >>
Gerard heerink Bedrijfsplan en benchmark zijn bakens voor de branche
‘Neem bijvoorbeeld de mechanisatiebedrijven die het moeten hebben van de melkveehouderij. Zij ondervinden vooral gevolgen van de lage melkprijzen. Wat kan Fedecom in dit soort situaties voor haar leden betekenen? Een terechte vraag die leden aan bestuur en secretariaat stellen. Hoe wrang ook, helaas heeft niemand grip op aanbod en...
Lees meer >>
fedecom Klikt het?
“De kunst is dat elke schakel in die keten op zijn manier waarde toevoegt aan het product of aan de dienst geleverd door de toeleverancier. Zo is het voor fabrikanten van belang om aan te voelen hoe dealers en andere distributeurs een succes van hun product of concept kunnen maken...
Lees meer >>
fedecom Gebruiksgaranties en circulair ondernemen
“De belangrijkste ‘drijvers’ hiervoor zijn volgens mij de totale digitalisering van de maatschappij en het recente klimaatakkoord in Parijs. De digitalisering leidt er onder meer toe dat nieuws, ook de primeurs in onze sector, in een mum van tijd over de hele wereld bekend is. Dat geldt door de aansluiting...
Lees meer >>
fedecom Durf keuzes te maken
Uiteindelijk kwam toch een gemeenschappelijke deler naar voren: keuzes maken. Of je nu fabrikant, importeur of distributeur bent, als ondernemer moet je beslissingen durven nemen en keuzes maken, soms uit twee kwaden. Beslissingen en keuzes op basis van wat je hoort, ziet en soms ook op basis van je gevoel....
Lees meer >>
fedecom SMART Ondernemen
“Veel onderzoekers, consultants, onderwijsmensen en managers van grote ondernemingen of semi-overheidsorganisaties komen graag een dag of meer bijeen om te praten en te denken over al deze nieuwe ontwikkelingen. Een ieder heeft vanuit zijn invalshoek wel ideeën, suggesties en plannen hoe de wereld er beter uit zou kunnen zien. En...
Lees meer >>
fedecom Focus op ambitie en communicatie
“Tijdens mijn spoedcursus in de techniekbranche en door de vele ledencontacten is mij opgevallen dat cruciale succesfactoren als kennis, ondernemerschap en ambitie in onze branche ruimschoots voorhanden zijn. Dat is ook hard nodig, want de afzetmarkt van de machinebranche heeft door de slechte prijssituatie voor heel veel agrarische producten op...
Lees meer >>
fedecom EuroSkills Lille 2014: super promotie podium!
“Samen met mijn gezin ben ik de laatste wedstrijddag in Lille geweest en wij hebben allemaal genoten van de wedstrijd spirit die bij alle vakken aanwezig was. Zeker ook mijn kinderen van 17 en 13 jaar waren enthousiast (terwijl ze normaal echt geen zin hebben om mee te gaan naar...
Lees meer >>
fedecom Partnership is de sleutel tot effectieve groei!
“Fedecom is een nieuw meerjarenbeleidsplan aan het opstellen. Hierin willen we bewust en weloverwogen een strategie uit zetten waarin de rode draad wordt: het stimuleren van groei in de markt. Een strategie waarbij Fedecom bedrijven ondersteunt bij het verbeteren van hun rendement en het versterken van hun hightech positie. De...
Lees meer >>