Jaarvergadering 2019 ‘de kracht van Triple R’

Over Relaties, Reputatie en Rendement in de branche

In de Fedecombranche weet iedere fabrikant, importeur of dealer dat succesvol zijn niet vanzelf komt. Je moet van goeden huize komen om alle facetten van het bedrijf juist te besturen. De kracht is dat je weet de belangrijkste variabelen of factoren te beheersen. In de techniekbranche is de samenhang tussen goede relaties hebben, een uitstekende reputatie en het rendement onomstotelijk vastgesteld. Als je een goeie relatie met afnemers hebt, wordt het werk je gegund. Heb je een hoge gunfactor dan gaat het je al snel voor de wind, heb je een lage gunfactor dan is creativiteit en hard werken nodig om ook naar de gunst van de klant te dingen.

Relatie is één, maar een goede reputatie waardoor klanten jou meer en bij herhaling opzoeken is vaak nog wat anders. In de markt blijkt dat een aantrekkelijke reputatie van een bedrijf niet toevallig tot stand komt. Vaak gaat daar jaren aan inspanning aan vooraf en gericht werken aan positieve ervaringen van jouw producten en diensten. Stap voor stap een reputatie opbouwen vanuit een attractieve relatie met klanten die een rendement opleveren. Dat noemen we de kracht van de Triple R. Het ene bedrijf lukt dit van nature en weet ieder voor zich te winnen. De ander heeft grote inzet en doorzettingsvermogen nodig om resultaten te boeken.

Twee absolute topsprekers zullen op de Jaarvergadering hun licht laten schijnen over de branche en het thema.

 Vers gekozen MKB-voorzitter Jacco Vonhof gaat in op het belang van praktische regelgeving die ondernemers stimuleert de vruchten van Triple R te plukken.

 

 

 

 

Steven van Belleghem

Steven van Belleghem, bekend publicist, over de impact van digitalisering van marketing, neemt u mee in een duizelingwekkende tocht in de opbouw van duurzame en rendementsvolle klantrelaties.

 

 

 

 

De kracht van Triple R
Wanneer: 12 februari 2019
Waar: Hotel Papendal, Papendallaan 3, 6816 VD  ARNHEM

Programma

09.30uur:Ontvangst met koffie en thee
10.00uur:Afdelingsledenvergaderingen. De leden van de afdeling ontvangen per e-mail het programma met bijbehorende stukken.
12.00uur:Lunch
13.00uur:Presentatie door publicist Steven van Belleghem 'Hoe klantrelaties en marketing veranderen door digitale revolutie'
14.00uur:Eerste ronde workshops
15.00uur:Presentatie door MKB- voorzitter Jacco Vonhof 'Praktische regelgeving die een optimale inzet van Triple R op MKB- bedrijven stimuleert'
15.45uur:Pauze
16.15uur:Tweede ronde workshops
17.15uur:Plenaire discussie ter afronding van het thema
17.45uur:Slotwoord jaarvergadering 2019 door Fedecom- voorzitter Erwin Ros
18.00uur: Aperitief en dinerbuffet

Op de jaarvergadering van Fedecom worden 4 workshops georganiseerd. Deelnemers kunnen zich voor 2 workshops van de volgende workshops aanmelden:

1. Heeft de branche een aantrekkelijke reputatie? Willen jongeren en zij-instromers graag in de branche werken?
De directeur van het Ontwikkelings- en Opleidingscentrum voor de Metaalindustrie (OOM), Erik Yperlaan, gaat in gesprek over zijn jarenlange ervaring met opleidings-stimulering en de reputatie van de mechanisatiesector. Er is ruime gelegenheid voor uw inbreng en mening.

2. Wat moet je doen om de kosten van voorraden te beheersen en optimaal rendement in bedrijfslogistiek te bereiken?
Jan KraaijeveldDe workshopleider is Jan Kraaijeveld van Slimstock. Slimstock adviseert in voorraadbeheer en slimme logistieke toepassingen. In deze workshop worden veel praktische tips gegeven over hoe je van huidige situatie tot een beheersbaar systeem en dito aanpak komt.

 

 

 

 

3. Hoe bouw je snel en gestructureerd betere klantrelaties op en hoe haal je daar rendement uit?
Stephan van SlootenStephan van Slooten, manager bij Altuition, neemt u mee op customer journey en behandelt veel praktische tools en tips hoe u vandaag al kunt beginnen om klantrelaties beter op te bouwen. Gegarandeerd succes en rendement uit uw marketinginspanningen. Een workshop die ingaat op uw eigen voorbeelden die niet werken en hoe u die kunt omzetten in werkbaar en merkbaar succes. Ook veel aandacht voor Internet.

 

 

 

4. Reputatie van de branche op het vlak van veiligheid
Wat doet de sector, mechanisatiebedrijven, boeren en loonwerkers om veiligheid op de weg, op het land en in het bedrijf te borgen? Met Anne Verbeeck van het samenwerkingsverband Veilig Voorop voor gevaarlijke stoffen gaan we kijken wat een gestructureerde aanpak van veiligheid betekent voor de reputatie van een sector en bedrijven, maar ook wat er bij komt kijken om het imago bij te stellen. Voorbeeldcases worden geschetst. Daarnaast worden de verwachtingen vanuit de mechanisatiebranche door de deelnemers geschetst. Deze workshop schetst de do’s en don’ts van hoe we veiligheid beter voor het voetlicht kunnen brengen in de (agro)sector. Hoe kunnen we de reputatie van de sector verbeteren als het gaat om veiligheid?

De aanmeldingstermijn is gesloten.