Blog

ATH 5.0, het eerste jubileum

fedecom

AgroTechniek Holland (ATH) komt eraan van 12 t/m 15 september a.s. De ATH laat zien waar de praktijk, de gezamenlijke bedrijven in de agrotechniek verenigd in Fedecom, toe in staat is. Gedragen door collectief enthousiasme, gezamenlijke belangen en deelname door de leden van Fedecom, heeft de ATH-vakbeurs zich in een aantal edities ontwikkeld tot waar het nu staat: het grootste landbouwevent in Nederland met de meeste publiciteitswaarde voor boeren en loonwerkers. En dat voor de 5e keer in Biddinghuizen. Een jubileumeditie.

Met nog enkele maanden te gaan, belooft ATH 2018 wederom een aantrekkelijke en relevante vakbeurs te worden met alle bekende landbouwmechanisatie merken en diverse interessante demonstraties. Inclusief een nieuwe verbeterde indeling en gratis relatiekaarten. Naast het principe van de vakbeurs door en met de leden, is ATH hét platform om de agrarische sector onder de aandacht te brengen, bij het brede publiek. Met thema’s als innovaties in smart farming, (verkeers)veiligheid en machine-eisen om het imago van de sector en de branche te versterken. Het is belangrijk om daar met z’n allen een steentje aan bij te dragen. Een succesvolle beurs geeft ons als brancheorganisatie bovendien de mogelijkheden om nog meer activiteiten te verrichten of te ondersteunen voor u als lid van Fedecom. Zoals adequate opleidingen, marktstatistieken, VA-Keur, de machine-eisen lobby, benchmark, etc.

Er zijn communicatiebureaus die soms met onvolledige of onjuist geïnterpreteerde cijfers over het beursbezoek de branche benaderen. Zij proberen te verkopen dat niet de vakbeurzen, maar websites de nieuwste machines of technieken brengen en dat de relevante klant steeds minder beurzen bezoekt. En daarmee feitelijk dus ook dat vakbeurzen niet meer van deze tijd zijn. Zij bestoken bedrijven in de branche om de bedrijfsgebonden marketing te intensiveren ten koste van de branchebrede promotie. Uiteraard staat daarbij eigen (business)belang voorop om dure marketing- en promotieruimte via print of online bij u binnen te halen. Adverteren via oude of nieuwe media en promotie via merk- of bedrijfseigen events is natuurlijk onderdeel van de totale marketingmix van het individuele bedrijf. Ieder bedrijf dat echt goed rekent, zal echter al snel vaststellen dat collectieve promotie in de vorm van een vakbeurs een rendabel onderdeel is van de totale marketing- en promotieactiviteiten. Van de vakbeurzen heeft ATH bij benadering de laagste kosten per contactmoment. Dat is van belang omdat grote investeringen als machines, altijd na een persoonlijk gesprek worden gedaan. In onze branche bepaalt het leggen van persoonlijk contact met de (potentiële) klant het succes van het bedrijf. Daarom is een kwalitatief goede vakbeurs zoals o.a. ATH niet weg te denken.

Het succes van ATH is te danken aan de aanwezigheid van de breedst mogelijke groep van fabrikanten, importeurs en dealers van landbouwmaterieel en de presentatie van alle bekende en minder bekende merken. Daarmee wordt een actueel en volledig visitekaartje afgegeven aan de Nederlandse boeren en loonwerkers, die dan ook in groten getale de ATH bezoeken. Hoe breder de presentatie, des te krachtiger een event als ATH voor de bezoeker staat. En blijven vernieuwen in de beurs met demonstraties (de praktijk laten beleven), thema’s (kennis uitwisselen) en ontmoeting (live en via sociale media). Daarom is het van het allergrootste belang dat leden elkaar blijven enthousiasmeren om op de ATH te exposeren en te demonstreren. Vanuit gemeenschappelijkheid en kracht de branche presenteren. ATH is het platform dat de grootste (en voordeligste) kans biedt om de boer of loonwerker die nog geen klant is, met uw bedrijf of merk in aanraking te brengen.

Fedecom is trots op haar exposanten en leden die met gedrevenheid de branche collectief en de bedrijven individueel op de jubileum ATH neerzetten.

Gerard Heerink
directeur Fedecom

heerink@fedecom.nl

Please follow and like us:
RSS